Tarbijakaitseamet lisas Viru Reisid musta nimekirja

18. veebruar 2014 

Mullu suvel kirjutas Põhjarannik, kuidas katkine buss venitas kooliõpilaste Itaalia ringreisi mitu päeva pikemaks.

Viimastel kuudel on tarbijakaitseametisse laekunud mitmete tarbijate kaebused seoses Viru Reisid OÜ-st ostetud pakettreisidega. Amet lisas ettevõtte veebruaris tarbijakaebuste komisjoni otsuse täitmata jätmise tõttu musta nimekirja.

Reisifirma sattus musta nimekirja juhtumi tõttu, kus kaks tarbijat ostsid reisikorraldajalt Ida-Euroopa ringreisi. Paraku ei lastud neid Ukraina piirilt edasi, kuna neil puudus viisa. Tarbijad kulutasid pakettreisile ja Ukraina piirilt tagasi sõitmisele kokku ligi 900 eurot.
Seaduse järgi peab reisikorraldaja esitama reisijale kirjalikult üldised passi- ja viisanõuded. Viru Reisid seda aga ei teinud, mistõttu nõudsid tarbijad ettevõttelt kulude hüvitamist. Komisjon otsustas tarbijate kaebuse rahuldada, kuid Viru Reisid pole kuu aja möödudes otsust täitma asunud.
Viru Reisid korraldab bussireise, mis on küll odavad, kuid tarbijate pöördumiste põhjal ebakvaliteetsed. Näiteks on ametile teada juhtumid, kus reisi ajal on buss katki läinud, mistõttu ei ole ettevõte suutnud reisiprogrammist kinni pidada. Samuti on olnud juhtumeid, kus bussis olevad tingimused pole lubatule vastanud.
Lisaks sellele ei ole Viru Reisid tarbijate kaebustele õigeaegselt vastanud. Seda on ettevõte teinud alles pärast tarbijakaitseameti korduvat meeldetuletust. Seetõttu soovitab amet tarbijatel enne selle ettevõttega lepingu sõlmimist kaaluda mõne teise firma pakkumisi.

Viru Reiside juht Anatoli Männi ütles, et tarbijakaitse on seda juhtumit valesti tõlgendanud ning nad vaidlustavad otsuse kohtus.

Tema kinnitusel ei olnud ettevõttel aimugi, et kahel reisijal on välismaalase pass, mis ei luba ilma viisata riiki siseneda. Raha ja andmed reisijatelt kogus nende grupijuht, mitte ettevõte.

Reisiprogrammis on Männi kinnitusel täpselt öeldud, et Eesti kodanikel pole viisat vaja. Lisaks seisab seal, et klient on kohustatud tutvuma Viru Reiside tüüpreisitingimustega, kus on öeldud, et grupireisi tellimise puhul vastutab grupivanem ning et klient vastutab oma reisidokumentide olemasolu ja nõuetele vastavuse eest. “Reisikorraldaja ei vastuta ega kanna ka sellega seoses tekkinud kulutusi, kui klienti ei lubata reisi sihtmaale siseneda,” selgitas ettevõtte juht.

Viru Reisid pakkus kliendile oma reisiteenuste kasutamist 900 euro ulatuses. Sellest viimased loobusid.

“Nii et meile jääb siiani arusaamatuks, milles me süüdi oleme, kuna need inimesed pole meile sentigi maksnud ja me ei ole neid iial näinud,” tunnistas Männi.