Külm pani viadukti ehituse seisma

31. oktoober 2012 ERIK KALDA

Eelmisel nädalal jõudsid ehitajad ühele viadukti poolele metallist põrkepiirded paigaldada, ent saabunud külma tõttu ei jõutud töödega lõpule.

Saabunud miinuskraadid panid seisma Jõhvi viadukti ehituse, mistõttu avatakse ka uus sild liiklusele hiljem. 

“Paigaldada on jäänud veel põrkepiire ühel pool silda ning oleksime sellega ka valmis saanud, kuid eelmisel reedel saabunud külm ei lubanud seda siiani teha,” sõnas töid tegeva AS Teede REV-2 projektijuht Argo Kotsar. Tema sõnul ei tohi neid töid miinuskraadidega teha. “Nii et oleme siin lumevangis ja loodame, et järgmise nädala algul on võimalik tööd jätkata,” lisas ta.

Leeklampidega silda soojendama

Eeloleval nädalavahetusel aga plaanivad sillaehitajad leeklampide abil soojendada betoonpinda seal, kuhu põrkepiire paigaldatakase, et saada avadest välja sinna kogunenud vesi, mis on jäässe läinud. Liiklus loodetakse uuele viaduktile lasta aga järgmise nädala teisel poolel.

“Tähtis ei ole see kuupäev, millal liiklus uuel viaduktil avatakse, vaid tähtis on, et see saaks toimuda vastu talve. Sest oluline on, et saaksime kohe viadukti edasi demonteerida,” sõnas Kotsar.

Kui järgmisel nädalal esimene pool paarisviaduktist valmib, siis avatakse liiklusele siiani ajutiselt kinni olnud mahasõit Pargi tänavale ning suletakse ajutine tee uue ja vana viadukti all, millega lahendati siiani ümbersõit Pargi tänavale.

Projekt näeb ette, et senise vana viadukti asemele ehitatakse kaks uut: kummalgi hakkab liiklus toimuma ühes suunas.

Kotsar tunnistas, et eri põhjustel on esimese silla valmimine mitu nädalat nihkunud, ent see ei avalda mõju tööde lõpptähtajale, milleks on järgmise aasta november.

Leping Jõhvi uue liiklussõlme väljaehitamiseks sõlmiti mullu septembris ja tööd lähevad maksma 10 371 555 eurot. Ehitust rahastab täies mahus Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond.

Algab ka promenaadi ehitus

Samaaegselt uue viadukti valmimise ning vana lõhkumisega tegeleb Teede REV-2 ka Jõhvi promenaadi kolmanda etapi väljaehitamisega.

Esimesed tööd algavad novembris ning alustatakse vee- ja kanalisatsioonitrasside ümbertõstmisega. Põhitöö, millega talvel tegeletakse, on raudteealuse jalakäijate betoontunneli rajamine. “Muu promenaadi osaga me talvel üldse ei tegele. Teede ehitusega alustame järgmise aasta kevadel,” sõnas ta ja lisas, et talv ei takista betoonitöid raudteealuse tunneli väljaehitamiseks.

Ehituse kolmas etapp hõlmab 650 meetri pikkuse kõnni- ja jalgrattatee rajamist Veski tänavast kuni kontserdimajani Pargi tänaval. Jalakäijate tunneli pikkuseks on kavandatud ligemale 37 meetrit.

Praegune projekt on märksa tagasihoidlikum võrreldes esialgsega. Kuna kolmanda etapi ehitushanke väljakuulutamiseks kulunud aja jooksul hakkasid ehitushinnad järsult tõusma, ei õnnestunud esimesel katsel aasta alguses ehitajat leida. Et kõik pakkumised ületasid eeldatavat maksumust enam kui poole võrra ja lisaraha polnud vallal kusagilt võtta, ei jäänud vallavõimudel muud üle, kui asuda projekti kärpima. Promenaadi kolmanda ja kõige mahukama osa maksumus on veidi alla 2,5 miljoni euro. Jõhvi promenaadi projekti põhifinantseerija on Euroopa Liit linnaliste piirkondade arendamist puudutava meetme kaudu.