Sillamäe pani poeketi supermarketi projekti ümber tegema

13. september 2012 NIINA VOROPAJEVA

Erkki Erilaid kahetseb, et möödunud talvel ei jõutud detailplaneeringuni, ja loodab, et nüüd hakkavad asjad liikuma.

Et Sillamäe linnavõimud polnud rahul Maxima Eesti OÜ poolt Sillamäele kavandatud supermarketi esialgse eskiislahendusega, on firma sunnitud kavandama nüüd poodi, mis erineb varasema kavaga võrreldes nii väljast kui ka seest.

Maxima Eesti OÜ esitas Sillamäe linnavalitsusele tulevase supermarketi uue eskiislahenduse. Maxima on valmis sellesse investeerima üle 3,5 miljoni euro ja pakkuma ostjatele üle 30 000 kaubaartikli.

“Olemasolevast Maxima poest jääb Sillamäel silmnähtavalt väheks, sest ostjaid on palju ja neil on riiulite vahel kitsas,” ütles firma pressiesindaja Erkki Erilaid. “Meilt küsitakse üsna tihti, millal tuleb siia suur supermarket, näiteks nagu Narvas või Kohtla-Järvel. Koos Sillamäe linnavalitsusega töötamegi praegu välja optimaalset lahendust, mis rahuldaks kõiki pooli.”

Ei lubanud parklat otse treppi

Supermarketit kavandati Sillamäele juba varem, kuid edasiminekut pidurdasid hoonestaja ja linna lahkarvamused tulevase poe juures oleva vaba maa-ala üle.

Maxima Eesti OÜ pakutud esialgne variant nägi kaubanduskeskuse juures ette 162 kohaga parklat, mis algaks otse sissepääsu juurest nagu Maxima ja teiste ketipoodide puhul tavaliselt.

Linnaarhitekt Vladimir Šurmin nõudis, pidades silmas tühermaa hoonestamist pikas perspektiivis, et parkla rajataks umbes kümme meetrit kauplusehoonest eemale. Need meetrid tulnuks jätta jalakäijatele, et nad saaksid jalutada.

Jutt on Tallinna maantee, Viru puiestee ja Pavlovi tänava vahele jäävast tühermaast. Linna arengukava ja linnaehituskavade kohaselt peab see koht kujunema Sillamäe kaubandus- ja ühiskondlikuks keskuseks.

Uus tuleb teistest erinev

Nüüd pakkus Maxima välja supermarketi uue variandi. Seda ehitades järgitakse Maxima uut kontseptsiooni ja see hakkab erinema kõigist Ida-Virumaal praegu tegutsevatest Maxima poodidest.

“Müügipinda tuleb 2500 ruutmeetrit. See tähendab, et avaras müügisaalis saab ostjale mugavalt paigutada üle 30 000 kauba ehk kuus korda rohkem kui olemasolevas poes,” rääkis Erkki Erilaid. “Uus on ka välis- ja sisekujunduse värvilahendus.”

Värvidest hakkavad domineerima tumehallid, oranžid ja helerohelised toonid.

Arhitekti ei vaimusta

“Firma muutis kontseptsiooni ja idee on esmapilgul huvitav, kuid selle peab läbi töötama. Meie jaoks on peamine, et tekiks mugav jalakäijate ruum,” ütles Vladimir Šurmin. “Minu arvates on siin asju, millega ei saa nõustuda. Arutame seda arhitektuurinõukogus ja loodan, et suudame koos hoonestajaga kompromissi leida.”

Erkki Erilaid märkis, et supermarketi tulevase hoone projekteeris üks Eesti parimaid arhitekte. Erilaid loodab, et detailplaneeringu küsimus laheneb lähemal ajal ja niipea, kui detailplaneering kinnitatakse, algab ka supermarketi ehitus. Uus pood peaks olema linnale ehteks ja andma sada uut töökohta.