Turismis muutub turundus üha tähtsamaks

19. detsember 2015 

Ida-Virumaale tuleb iga aastaga juurde uusi turismiobjekte. Eile tähistati ametlikult Narva ja Ivangorodi kindlusansamblite renoveerimise ühe etapi lõppu. Narva muuseumil on suured arendusplaanid seatud lähema viie aasta peale.

Juurde on tulnud uusi hotelle, söögikohti, sportimisvõimalusi ja muid vaba aja sisustamise paiku. Lisaks ootavad elluviimist mitmed suured plaanid, mis mõeldud nii kohalike inimeste kui ka turistide aja sisustamiseks. Kõige suurejoonelisemad nendest on näiteks Aidu veespordikeskus ja Jõhvi pargikeskus, kuhu on kavandatud veekeskus, jäähall, kinosaalid ja laste mängutoad.

Kogu selle meeldiva tormise arengu juures on põhiküsimus, kas tehtavatele pingutustele ja kulutustele vaatamata õnnestub meelitada siia kanti piisaval hulgal turiste. Neid on vaja stabiilselt nii palju, et kõik need uued turismiobjektid suudaksid end normaalsel tasemel ära majandada.

Ei ole saladus, et nii mitmedki eelnenud aastatel rajatud turismiobjektid kiratsevad ja tegelikud sissetulekud on osutunud märgatavalt väiksemaks, kui äriplaanides arvestati. Põhjuseks Vene turistide arvu vähenemine, kuid mitte ainult.

Seetõttu püsibki osa turismiasutusi elus suuresti vaid eestvedajate endi entusiasmil. Samas ei saa eeldada, et see ühel päeval otsa ei saa. Hoolimata sellest, et turismist räägitakse kui üha olulisemast majandusharust, on tõsiasi, et palgatase on seal enamiku teiste valdkondadega võrreldes üks madalamaid. Kas nii peabki jääma?

Ida-Viru turismi arengu jaoks on uute objektide arendamise kõrval seega üha tähtsam ka turundustegevus. See ei puuduta üksnes üksikuid keskusi või hotelle, vaid piirkonda tervikuna ning seejuures on väga oluline koostöö nii turismiettevõtjate kui omavalitsuste vahel.